Important notice to customers — product packaging changesLearn More

NEW FOOD PACKAGING IN STORE NOW

From August 2018, customers will notice our rebranded food packaging start to appear on shelf in all major stockists.

  • CURRENT Packaging
  • new Packaging

We are excited to announce our new packaging will start to appear on shelf from August 2018. This transition to new packaging will occur over a number of months. During this time there will be a mix of current and new packaging on shelf.

There are no major changes to these products, in some instances there is a small name change or slight recipe improvement, see below for the full details.

Products purchased via the website will be delivered to customers in our old packaging until the end of October. From November, products ordered from the website will be delivered in the new packaging.

Please note, our Infant Formula packaging will not be rebranded until later in 2019.

For any questions, connect with our team of accredited practising Dietitians on +61 3 6332 9200

Product name changes

  • Cereal Name Changes
  • CURRENT Packaging Organic Baby Rice
  • NEW Packaging Organic Rice with Prebiotic (GOS) Note: Our Baby Rice recipe has been upgraded to now include GOS Prebiotic
  • CURRENT Packaging Organic Vanilla Rice Custard
  • NEW Packaging Organic Milk & Vanilla Baby Rice
  • CURRENT Packaging Organic Apple & Cinnamon Porridge
  • NEW Packaging Organic Apple & Cinnamon Baby Porridge
  • Ready To Serve Name Changes
  • CURRENT Packaging Organic Banana, Pear & Mango
  • New Packaging Organic Banana, Pear, Apple & Mango
  • CURRENT Packaging Organic Mango, Blueberry & Apple
  • New Packaging Organic Blueberry, Mango & Apple
  • CURRENT Packaging Organic Peach & Apple
  • New Packaging Organic Grape, Apple & Peach
  • CURRENT Packaging Organic Pumpkin & Tomato Risotto
  • New Packaging Organic Pumpkin, Sweet Potato & Tomato
  • CURRENT Packaging Organic Broccoli, Beef & Brown Rice
  • New Packaging Organic Beef & Vegetables
  • Note: We have also upgraded some of our RTS recipes to remove added sugars and to remove some of the more complex ingredients that are not required for young children such as Tamari.
  • RUSKS NAME CHANGES
  • CURRENT Packaging Organic Milk Rusks Toothiepegs
  • New Packaging Organic Milk Rusks
首頁/營養與食譜/文章/小童 (1-2歲)/讓孩子成為蔬菜愛好者

讓孩子成為蔬菜愛好者

我們都知道蔬菜很重要,但讓孩子進食蔬菜很可能是一個挑戰。 無論是挑選豆子來吃還是完全拒絕吃任何種類的豆子,孩子都總是不喜歡進食他們的蔬菜。 但這是完全正常的!

你可以通過以下方法嘗試在孩子的日常飲食中添加更多蔬菜:

  1. 懷孕和母乳喂養時多吃蔬菜

寶寶在出生之前就開始學習喜歡食物。 你在懷孕期間的健康飲食和進食不同種類的食物會影響寶寶的口味,使他們感受到健康飲食。

研究表明,懷孕期間母親飲食中的味道會傳播到羊水中,並被胎兒吞嚥。 因此,你在懷孕期間和母乳喂養期間所吃的食物類型可能有助於設定寶寶的口味偏好,並增加寶寶以後生活中健康飲食的機會。

  1. 在六個月左右開始進行不同味道的培訓

嬰兒天生能感受到甜味和鹹味。 因此,需要訓練寶寶喜歡苦澀和酸味的食物,例如某些蔬菜,這可能需要一段時間才能習慣。

從大約六個月起,是一個開始味覺訓練的好時機,因為嬰兒開始喜歡嘗試不同東西。 利用這個時段去介紹各種口味可以幫助塑造嬰兒的口味偏好。

最好保持簡單,一次只引入一種新蔬菜,這樣他們就可以學會欣賞每種口味。避免用類似蘋果泥這樣的甜味掩蓋這些味道。 嘗試每1-2天以各種不同的形式提供新的“口味”,包括純淨,搗碎,磨碎,切碎和手抓食物。 像胡蘿蔔和蕃薯這樣的甜味蔬菜可能比西蘭花和抱子甘藍等苦味蔬菜更受歡迎,但這是正常的。

  1. 改變蔬菜選擇

介紹涵蓋各種顏色和味道的蔬菜。即使這可能使媽媽和爸爸感到沮喪,但繼續以不同的方式提供不同的蔬菜有助於提高他們的接受度!

關於食物的很多事情,嬰兒和幼兒一開始可能不喜歡。 可能是顏色,質地或味道。 考慮一下食物呈現的方式,切割或排列方式。 嘗試將蔬菜與另一種蔬菜或醬汁混合以淡化味道。 想想自己喜歡的食物,並在準備孩子的食物時考慮一下。

最重要的是令食物變得有趣,讓孩子們透過玩弄食物去探索所有的顏色,味道,氣味和質地。

  1. 應把蔬菜隱藏嗎?

將蔬菜混合和磨碎在食物中是個不錯的選擇,但無需保密進行。 對於孩子來說,看到他們吃的蔬菜很重要,他們需要與食物建立信任並熟悉它們。

如果我們把蔬菜藏起來,我們就不會幫助到孩子學習愛蔬菜,而孩子們反而也會感覺到我們的恐懼。

5. 重複是關鍵的

如果寶寶第一次不喜歡的食物,應該不斷再次給予,因為這並不意味著他們不喜歡。 這是由於通常新的食物需要提供大概10至15次, 寶寶才能提高對食物的熟悉度並能鼓勵他們接受新的食物。

孩子對學習吃固體食物可能會有點恐懼。試想像一下,他們本來只是喝牛奶,然後突然要處理口腔中的固體物質。 嬰兒和幼兒對新食物持謹慎態度,因此他們不會立即接受它們。 簡單來說,孩子們喜歡他們所知道的食物和只吃他們自己喜歡的東西。 別被他們不同的反應而感到氣餒,那些反應是因為他們正習慣於一些新事物。

要有耐性,不要因為孩子不吃某種蔬菜而覺得沮喪,這是正常的,這是他們學習飲食的方式。 我們只需要在嬰兒期和幼兒期繼續不斷地提供以前被他們拒絕的食物。

  1. 他們的

在各個年齡段都成為他們積極的榜樣,向他們展示蔬菜是多麼美味的食物!

有證據表明,多吃蔬菜的父母的孩子也會多吃這些食物。 孩子們通過觀察他人來學習,他們將了解你如何選擇食物,食用食物和享受食物。 當你與他們吃相同的食物時,他們會知道食物是安全的,並且他們會更願意嘗試。

要有意識,不要讓孩子看到這些負面態度,只讓自己感受便好了。

總而言之,如果你或你的孩子正在掙扎,請不要失望。 好消息是,通過觀察和品嚐來學習能增加他們對蔬菜的熟悉程度,最終學會喜歡蔬菜。

About the author

Shae擁有7年以上的孕婦和早期營養方面的經驗。她對食物過敏和食物不耐症特別感興趣並擁有豐富經驗。

對父母和監護人的重要提醒

  • 世界衛生組織建議母乳喂養對寶寶最適合。
  • 平衡飲食,同時母乳喂養也很重要 嬰兒配方奶粉應該只在你徵求醫生或健康醫生的建議之後才餵養。
  • 不採用母乳喂養的決定很難逆轉,而且引入部分奶瓶餵養可能會減少母乳的供應。考慮嬰兒配方奶粉也是明智的。
  • 如果選用嬰兒配方奶粉餵養,所有準備和餵養指示必須遵循品牌的指示。這對寶寶的健康很重要